środa, 10 września 2014

16/2014 Tagowy plan lekcji - tutorial

Na blogu Rapakivi inspirujemy Was dzisiaj w temacie szkolny, bo w końcu wrzesień to czas powrotu do szkoły ;-)

Jako swoją inspirację przygotowałam plan lekcji do powieszenia. Jego bazą są tekturowe tagi, które znajdziecie w sklepie Rapakivi ---> klik, klik



Przygotowałam też mały tutorial. Zamiast planu lekcji można w podobny sposób stworzyć np. wiszącą ramkę na zdjęcia albo pozytywnik. 

Do wykonania planu lekcji wykorzystałam:

- 6 dużych, tekturowych tagów;
- papiery z kolekcji Lacy Sunset;
- lniany, bielony sznurek;
- kosteczki 3D, taśma piankową, klej introligatorski i nożyczki;
- tekturowe wycinanki: motylki, girlandy z motylkami, mini tagi i literki;
- białą farbę akrylową;
- tusze distress;
- papierowe serwetki; 
- dziurkacz rewolwerowy.

1. Brzegi tagów pokryłam białą farbą akrylową. Po wyschnięciu farby, za pomocą dziurkacza rewolwerowego zrobiłam w tekturkach otwory, dzięki którym na koniec połączę je w całość. 


2. Zabrałam się za ozdabianie tagów. Na początek każdy na środku okleiłam potuszowanym papierem. Dodałam kawałki kartek wydartych z brulionu, trochę nawiązując do tematyki szkolnej. Na koniec, za pomocą kosteczek 3D przykleiłam jeszcze jedną warstwę papieru. 



3. Wydrukowałam przygotowane wcześniej tabelki i literki, z których ułożyłam nazwy dni tygodnia. Wycięłam tabelki z papieru, pocieniowałam i przykleiłam za pomocą taśmy piankowej do bazy. 


4. Wycięłam wydrukowane napisy, pocieniowałam, podkleiłam taśmą piankową, rozcięłam literki, a następnie przykleiłam je do tabelek. To trochę pracochłonne, ale myślę, że efekt jest tego wart. Rubryczki na plan lekcji gotowe :-)



5. Na jednym z tagów ułożyłam napis "plan lekcji". Wykorzystałam do tego potuszowane tekturowe literki dostępne w naszym sklepiku. Z akrusza wycięłam też puste "okienka" po wykorzystanych literach. Według mnie to świetny sposób na wykorzystanie zużytych baz po tekturkach, a poza tym takie literki świetnie prezentują się na pracach ;-)



6. Teraz mogłam już zabrać się za ozdabianie poszczególnych kart. Wykorzystałam ścinki papierów do scrapbookingu, elementy powycinane z papieru Lacy Sunset, tekturowe motylki, girlandy i mini tagi. 

7. Na koniec przez wycięte wcześniej otwory przewlekłam kawałki bielonej dratwy i połączyłam ze sobą poszczególne karty. Gotowy plan lekcji prezentuje się tak (w wersji "na leżąco", bo w związku z trwającym u nas remontem cierpię na brak ścian z haczykami, na których mogłabym zwiesić pracę):


Plan lekcji gotowy ;-) 

Jeszcze tylko rzut oka na poszczególne karty:





Mam nadzieję, że mój tutek się Wam spodoba i że okaże się przydatny :-)

Pozdrawiam cieplutko,



Ivy



W pracy wykorzystałam m.in.




1 komentarz:

Dziękuję bardzo za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...